Perearsti nõuandeliin 1220

41% Eesti elanikest on helistanud ööpäevaringsele perearsti nõuandetelefonile 1220.  Millal helistada numbrile 1220?

Perearsti nõuandetelefon on abiks näiteks siis, kui:

  • soovid teada saada, kas tervisemure korral on vältimatu pöörduda erakorralise meditsiini osakonda, perearsti poole või saab olukorra lahendada koduste vahenditega;
  • terviseprobleem tekib väljaspool tööaega, puhkepäevadel või riiklikel pühadel;
  • viibid väljaspool kodukohta või oled välismaal ega saa oma perearsti poole pöörduda (välismaalt helistamiseks tuleb valida +372 634 6630).

Mida teha enne numbrile 1220 helistamist?

  • Kraadi ennast või abivajajat, et nõustajal oleks lihtsam nõu anda (eriti oluline väikelaste puhul!);
  • Võimalusel mõõda vererõhku ja pulsisagedust ning pane näitajad paberile kirja;
  • Kui tarvitad ravimeid, siis ole valmis nõustajale nende kohta infot andma;
  • Hoia paber ja pliiats käepärast, et saaksid vajadusel koduse ravi juhised kirja panna;
  • Hoia võimalusel enda ID-kaart või pass käeulatuses.

Perearsti nõuandetelefoni kaudu nõustamine toimub ööpäevaringselt, ka nädalavahetustel ja riiklikel pühadel. Isikustatud konsultatsiooni on võimalik saada argipäeviti kell 8-22 ning nädalavahetustel ööpäevaringselt.

1220 nõuandetelefoni kõnekeskuses töötab 33 meedikut üle Eesti, kellest suur osa töötab igapäevaselt perearsti, pereõena, aga ka kiirabis või erakorralise meditsiini osakonnas. Kõik nõustajad on meditsiinilise hariduse ja rikkaliku kogemuste pagasiga. 1220 nõuandetelefoni eksperdid teevad koostööd ka häirekeskusega. Vajadusel ühendab perearst kõne otse kiirabiga, kui inimene peaks vajama kohest meditsiinilist sekkumist. Samuti saab häirekeskus suunata kõnesid nõuandetelefonile olukorras, kus helistaja vajab lihtsalt tervisenõu.

Tervisekassa